Digitális középiskola működése

Intézményünk a TÁMOP-3.2.1/B-09/2-2010-0006 pályázat keretében az Apertus Közalapítvány technológiai, tartalmi és módszertani támogatásának köszönhetően a 2010/11-es tanévben indította útjára a Szent László Digitális Középiskolát. A Digitális Középiskola − az interneten szervezett iskola azon felnőttek számára ad lehetőséget a gimnáziumi érettségi megszerzésére, akik a hagyományos felnőttoktatás kereteiben nem lennének képesek egyedül, a tanulásban magukra hagyatva felkészülni az érettségire.

Az interneten folyó oktatásszervezés új feladatokat és lehetőségeket teremt. Lehetőséget ad a tanulás és tutorálás helyének és idejének megválasztására, digitálisan közvetített tananyag felhasználására, kötetlenebb kapcsolattartásra és információ átadásra. A lehetőségek azonban feladatokat is jelentenek: a tananyagot digitális formában fel kell dolgozni, a megjeleníthetőségét biztosítani kell, és kell valaki, aki a kérdésekre válaszol, aki követi a tanulót az előrehaladásban, megválaszolja a kérdéseit, de számon is kér: aki elmarad – miért marad el.

A Digitális Középiskola – az interneten szervezett iskola oktatási formában alkalmazott módszere ún. vegyes (angol szakszóval: blended) oktatási forma, amelyben a személyes jelenlét és a távoktatás elemei együttesen vannak jelen. A tanulási forma szerves egységként
 

  • tartalmazza a digitális tananyagot, mely teljes körűen tartalmazza a műveltségi területek tantárgyakra bontott, 9-12. évfolyamos gimnáziumi tananyagát,
  • és a tanulói előremenetel figyelésére, tutorálásra, digitális kapcsolattartásra és támogatásra alkalmas Integrált Tanulási és Adminisztrációs Környezetet (ITAK), mely tanulásmenedzsment eszközökkel felszerelve képes a digitális tananyagok megjelenítésére.

Emellett a csoportos oktatás és a digitális eszközökkel segített egyéni felkészülés módszere segíti a hatékony tanulást. Az interneten elérhető tanulási környezet, a tanulás-tanítás szervezése, a közösségi terek, az együttműködések és személyre szóló tanulásmódszertan lehetősége, az ismeret tervezett és szervezett elsajátításának támogatása hozzájárul a tanulás eredményességéhez.