Tanítás és tanulás a Digitális Középiskola – az interneten szervezett iskolában

A tanítás-tanulási folyamat a Digitális Középiskola – az interneten szervezett iskola alternatív kerettanterv, az ütemterv és a tananyag által meghatározott keretek között irányítottan és rugalmasan folyik. A nagyobb tanulói önállóság és a részben partneri együttműködés összhangban van a digitális középiskola felnőtt célcsoportjának igényeivel és jellemzőivel. Az alapos tervezés és előkészítés azt eredményezheti, hogy a kivitelezés során mindenkinek a saját munkájának elvégzésére kell koncentrálnia, és a párhuzamosan futó tevékenységek a közösen kitűzött cél elérését eredményezik.
Tanítás/tanulás ütemezése: 2 hetente szombatonként 8 órában jelenléti konzultációk és témazáró dolgozatok megírása; valamint félévenként 3-4 hét vizsgaidőszak. A tanulók jelenléti konzultációs órákon, jelenléti számonkérésekkel, digitális önálló tanulással a tanulási keretrendszerben lévő multimédiás tananyagokkal és kommunikációs lehetőségekkel esti munkarendű vegyes oktatási formában tanulnak rugalmas időbeosztásban és helyszínen.